אינטגרציה של מידע |
עובדים ומנהלים במאה ה 21 נדרשים למידע על מנת שיוכלו לקבל החלטות נכונות או כדי שיוכלו לבצע את משימותיהם בצורה אפקטיבית. את צרכני המידע לא מעניין איפה המידע נמצא, ואיך מנהלים אותו. מה שחשוב להם – שהוא יהיה זמין בהקשר בו הם צריכים אותו. דוגמאות אפשריות: איש שיווק רוצה לקבל את כל המידע הקיים על לקוח, איש תמיכה רוצה לקבל את כל המידע על מוצר, ומנהל פרויקט רוצה לראות את כל המידע הרלוונטי לשלב מסוים בפרויקט. בכל המקרים האלו המידע הרלוונטי עלול להיות מפוזר בין מספר מערכות שונות בהן הוא נוצר, בעיקר מכיוון שהמידע נוצר בתהליכים שונים ע"י משתמשים שונים.
העובדה שמידע נמצא במקומות שונים מחייבת לבנות את הפתרון כך שהמשתמש יזכה לראות, במקום אחד, מידע אינטגרטיבי שמקורו במספר מערכות שונות ו/או במספר "טבלאות" שונות באותה מערכת. על מנת שפתרון כזה יתאפשר צריך ליצור שפה ארגונית משותפת ("טקסונומיה ארגונית") שתאפשר ליצור אינטגרציה של המידע.
היכולת להגיע לפתרונות אינטגרטיביים מוצלחים מחייבת לבצע בארגון את הפעילויות הבאות:
· להבין, עבור כל סוג מידע, מתי ואיך הוא נוצר, ומתי ואיך הוא נדרש (ועבור מי).
· להגדיר עבור כל סוג מידע, ועבור כל מאפיין, את המקום שבו נכון לנהל אותו, ולהקפיד על ניהול כזה במקום אחד שיהווה בסיס עבור שאר ה"טבלאות" והמערכות.
· ליצור טקסונומיה ארגונית אחידה שתהווה בסיס לארגון המידע בכל המערכות בארגון. תהליך כזה חייב להתבצע בצורה מדורגת, כי במרבית הארגונים קיים מצב נתון ממנו צריך להתחיל, והיכולת לשנות את מבנה המידע אינה טריוויאלית.
פתרונות המביאים לידי ביטוי אינטגרציה של מידע הם בד"כ הפתרונות החשובים ביותר, אך גם המורכבים ביותר, בעולם ניהול הידע.
חברת Know-edge מתמחה בבניית פתרונות ניהול תכנים אינטגרטיביים, שבהם באים לידי ביטוי כל "ארבעת הרגליים" של ניהול הידע: פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, הבנת תהליכי העבודה (ובפרט תהליכי היצירה והשימוש בתכנים), מומחיות ביצירת טקסונומיה ארגונית, והבנת המשתמשים. |